POLITYKA PRYWATNOŚCI
Spełniamy obowiązek informacyjny na podstawie art.13 RODO. Polityka jest cały czas uaktualniana i udoskonalana dla Państwa bezpieczeństwa i właściwego poinformowania.
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest OLIMP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Świebodzinie, ul Sulechowska 23 (dalej „My”, albo „Spółka”), właściciel Ośrodka Wypoczynkowego Kormoran w Niesulicach, adres 17 E, 66-213 Skąpe.
Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?
Napisz do nas. Oto nasze dane kontaktowe:
adres e-mail: kormoran-niesulice@o2.pl, temat maila „polityka prywatności”
adres pocztowy: Olimp sp. z o.o., ul. Sulechowska 23, 66-200 Świebodzin
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych przez OLIMP?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do:
- umożliwienia świadczenia usług oraz pełnego korzystania z oferty Ośrodka, w tym dokonywania transakcji i płatności;
- celów księgowych
- zapewnienia Tobie pomocy w nieprzewidzianych przypadkach, rozwiązywania problemów technicznych;
- realizacji umów poręczenia w ramach Programu My Benefit, jeżeli uczestniczysz w tym programie;
- obsługi zgłoszeń oraz reklamacji, które do nas kierujesz;
- kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych ze świadczeniem usług.
Dodatkowo, przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
Przetwarzamy też Twoje dane osobowe w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu OLIMP, którym jest:
- kontaktowanie się z Tobą, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi, poprzez dostępne kanały komunikacji, w szczególności i za Twoją zgodą — przez e-mail oraz telefon;
- zapewnienie obsługi usług płatniczych;
- prowadzenie badań i analiz, między innymi pod kątem funkcjonalności obszarów Ośrodka, poprawy działania usług czy oszacowania głównych zainteresowań i potrzeb odwiedzających;
- obsługa Twoich próśb przekazywanych w szczególności w sytuacji, gdy nie są one związane wprost z wykonaniem umowy;
- organizacja programów lojalnościowych, konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział;
- ochrona przed nadużyciami, wandalizmem oraz kradzieżą wobec Spółki, oraz jej klientów (gości Ośrodka);
- windykacja należności; prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych;
- prowadzenie analiz statystycznych;
- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych, oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa).
Jeśli się na to zgodzisz, przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu:
- organizacji konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział;
- działań marketingowych.
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, możesz, wycofać w dowolnym momencie w ten sam sposób jak ją wyraziłeś. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, dopóki nie wycofasz zgody.
Jakie i czy musisz podać nam swoje dane osobowe?
Wymagamy podania przez Ciebie następujących danych osobowych, aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą z Tobą, a tym samym świadczyć Ci usługę:
- imię, nazwisko, adres zamieszkania, e-mail oraz telefon (w przypadku osób prywatnych),
- NIP, nazwa, adres firmy, adres e-mail oraz telefon (w przypadku firm),
- imię, nazwisko i numer dowodu osobistego – w przypadku korzystania z wypożyczalni sprzętu,
- imię dziecka w przypadku korzystania z oferty dla dzieci.
Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy, a w konsekwencji nie będziesz mógł korzystać z naszych usług.
W przypadku wypożyczalni potrzebujemy numeru dowodu osobistego po to, aby zabezpieczyć interesy ośrodka i uchronić spółkę Olimp przed kradzieżą lub wandalizmem powierzonego mienia. Numer dowodu osobistego oraz imię i nazwisko klienta są, niszczone pod koniec każdego dnia zostawiane są tylko dane potrzebne spółce do celów statystycznych.
Jeżeli wymagają tego przepisu prawa, możemy wymagać od Ciebie podania innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych. Poza tymi przypadkami podanie Twoich danych jest dobrowolne.
Ze względu na dobro oraz bezpieczeństwo naszych Gości, oraz pracowników posiadamy monitoring w wybranych miejscach Ośrodka, a także na recepcji wraz z nagrywaniem głosu. Monitoring jest automatycznie kasowany przez system po okresie ok tygodnia (jest to zależne od ilości nagranego materiału).
Jakie masz uprawnienia wobec Spółki w zakresie przetwarzanych danych?
Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Z uprawnień tych możesz skorzystać, gdy:
- w odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- w odniesieniu do żądania usunięcia danych: Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę; cofniesz swoją zgodę na przetwarzanie danych; zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług oferowanych dziecku;
- w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe – możesz żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziesz chciał/a, aby zostały usunięte; Twoje dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne Tobie do obrony lub dochodzenia roszczeń; lub wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
- w odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z Tobą oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.
Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W jakich sytuacjach możesz się sprzeciwić wobec przetwarzania Twoich danych?
Masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:
- przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazłeś/aś,
- Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.
Pamiętaj, że z prawa sprzeciwu możesz skorzystać od 25 maja 2018 roku.
Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną, czyli takim, które zapewniają usługi płatnicze, kredytowe, ubezpieczeniowe, wykonują usługi konsultingowe lub audytowe, wspomagają obsługę gości Ośrodka Kormoran, wspierają promocję ofert, współpracują w ramach kampanii marketingowych. Możemy przekazać Twoje dane osobowe organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami.
Udostępniamy Twoje dane systemowi rezerwacyjnemu, z którego korzystamy, aby świadczyć Państwu usługi. Jego właścicielem jest firma KajWare, mająca siedzibę na ul. Zbożowa 3, 30-002 Kraków.
Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?
Przechowujemy Twoje dane osobowe przez czas obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu w celach:
- dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych,
- zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
- statystycznych i archiwizacyjnych,
- maksymalnie przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania umowy.
Przechowujemy Twoje dane osobowe dla celów marketingowych przez okres obowiązywania umowy lub do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.
W przypadku organizacji programów lojalnościowych, konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział – będziemy przetwarzać Twoje dane przez czas ich trwania i okres rozliczenia wręczania nagród. W celu rozliczalności tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych będziemy przechowywać dane przez okres, w którym Spółka zobowiązana jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.